Utflykt

Yllet och jag är just hemkommen från en utflykt på 10 mil enkel väg. Vi tog landsvägsbussen norröver för att gratta Isseman med paket och fika på hans födelsedag. Träffade även Moses, han som är så  ”in i vassen” söt, fast han fick inget fika. Yllet somnade både på vägen dit och även på vägen hem. Passade då på att sticka på mössan som Isseman beställt. Mönstret är Drops design och riktigt roligt att att ta sig an. Tur är väl det eftersom det är den sjätte i ordningen jag gör. Kommer inte på hur det kom sig att jag gjorde första exemplaret men sedan var det rarreparre som ville ha en och så hade han två kompisar som önskade var sin. Lina har ett ex, Sköna bönan ett annat och på något vis får jag för mig att Signe har en och i sådana fall är det nu nummer sju som tillverkas. Kan det verkligen stämma? Nåväl nu har Fia gett tillåtelse att Isseman ska få en, (hon tycker nog den är ful). Han ska ha varianten med öronlappar (rarreparredesign), ska försöka få in bild sedan. Garnet som jag använder till mina mössor är Angorina Lyx, har massor med rester av det garnet. Tycker det skulle klia men än har ingen klagat.

/ V

2 reaktioner på ”Utflykt

  1. Njo, lite ful är den nog😉 Men jag tänker bara på Aaron när han hade på sig mössan och gjorde sin ”oh-oh-yeah!”-dans som Lina tyckte va på pinsam. Det kan ju vara därför den ger ett lite roligt intryck.. hehe🙂 /Sofia

Kommentera

