Fredag

Fredagslunch ute med U idag, flera veckor sedan sist känns det som. På hemväg gick jag förbi Röda Korset och köpte en blockflöjtsbok som jag tidigare sett ut.  Sköna Bönan ska få den. Hon spelar fiol i musikskolans regi men i sommras när vi var i Rönnäng fanns det en välsorterad leksaksaffär där bruden fann en blockflöjt i en jättehärlig färgställning och dekorering som hon ville bli ägare till.

Nu har hon lärt sig H, A, och G på flöjten och med det avverkat de tre första sidorna i boken. Sen är det skönt att hon tog paus en stund. Även om hon spelar rent så blir man till slut väldigt trött i öronen av det enformiga tonläget som tre noter i fjärdedels och halvtakt ger. Men det tar sig säkert och kan bli till njutning det också på samma sätt som hennes fiolspel är. 

Har plockat undan det sista av julen idag så nu känns det att en ny skoltermin obönhörligen har startat. Till middag blir det älgskav men först ska jag göra iordningen makaronsallad med kyckling och ägg som hockeykillarna behöver på sina hockeyresor de ska göra i helgen.

 Rarre åker till flickvännen, Söt-S kommer hem redan ikväll men Snygg-A stannar kvar i Östersund. Det enda inrutade jag har i helgen förutom hockey-hejandet är kvällens höjdare På Spåret! Ska även försöka klämma in melodikrysset eftersom det var längesedan jag löste det samt ett besök på Pinstkyrkans second hand. De har haft stängt över julen så nu längtar jag mer än vanligt dit.

// V

Fiolspelande Lucia 2009

Lämna en kommentar