i åa ä e ö

Yllet har börjat ”prata” långa    haranger.”Ååiiiiåååääääööööäääoooooiiiåååååååååååååäää” i flera sekunder och det syns på henne att det är något hon menar. Pekar med fingret åt något håll för att förtydliga det hon säger. Ser för helfestligt ut. Hon kan också visa irritation för att vi inget fattar när hon tycker sig vara så tydlig.

Idag har Yllet fått rå om Söt-S som varit hemma från ”Dallas”. Vi andra tillbringade förmiddagen på is-ladan hejandes på Bem-bem och hans hockeylag som spelade  match mot Åsele. Intensivt , jämnt och mycket underhållande var det men tyvärr gick segern till Åsele med siffrorna 2-0. Det var som om Lsk saknade ”pricken över i” för att få till det. Det kan vara så att den saknade ”pricken över iet” var nr 21 i Lsk som hade missat att det var match. Han brukar nämligen alltid få till det.

Småsneglar på Per Morberg i ”Vad blir det för mat?” medan jag skriver det här. Tycker att han är helhärlig som kock. Han lagar kalopps och högg just sönder en PEF-flaska som det visst var kalvfond i. 

Vår söndagsmiddag idag var leverbiff. Söt-S tycker det är så gott så jag hade länge planerat att göra det när hon var hemma, tycker visst det kan duga som söndagsmiddag. När det nästan var klart kom hon på att hon måste ta bussen med avgångstid om fem minuter för annars skulle hon inte komma till ”Dallas” förrän halv-elva ikväll och det gick ju inte. Fick kasta ner några heta leverbiffar och oskalade potatisar i en matlåda, vitkålssalladen hoppade hon över, och så vipps var hon iväg. Är det sånt som kallas planering?

Söt-S i sin NyÅrs-frisyr

Har virkat klart min grandiosa mormorsruta i gladfärger. Det blev en filt som passar bra till soffan i TV-rummet.

"Restgarnsfilt", förutom det röda som jag hade flera nystan av.

Några smånystan av gladfärgerna är kvar och dem tänkte jag använda för att göra en likadan sån här väska som jag gjorde för ett halvt år sedan.

Inspirationen till den här väskan fick jag här, en blogg jag ofta och gärna återvänder till. Detta väsk-exemplar är virkat i bomullsgarn, uteslutande smånystan som vart och ett berättar en historia. Det är det som jag tycker är så roligt med restgarn. Ungefär som med lapptäcken.

Nä nu är det dags att ta itu med kommande veckas matplanering.

// V

9 reaktioner på ”i åa ä e ö

  1. Vilken läcker mormorsruta i härliga färger. En ruta = en filt. Man slipper det jobbiga med att sy eller virka ihop rutorna. Nu ska jag titta på mina restgarner!!!!

Kommentera

