Söndagkväll

Så lider helgen mot sitt slut. Snygg-A har just återvänt till skolan i Östersund. Vi packade matlådor det sista vi gjorde så hon klarar sig säkert borta i två veckor men hon kommer hem igen till helgen då det är Duvan Cup.

Sköna bönan irrar runt och väntar på att klockan ska bli 19.00 för då är mumsmumsen som hon bakat klara att börja frossa på. Hon satt enträget med elvispen i näven i hela 25 minuter för så länge skulle de vispas. Hoppas de blev goda men jag har en känsla av att det brukar smaka ”slibbigt” med hemgjorda mumsmums. Känner mig inte alltför förväntansfull.

Gabbz är i Umstan och spelar match med Lsk:s A-pojkar. De var en back ”kort” så han fick hoppa in. Vet inte än hur det har gått, väntas hem först i kvällningen. Tur att han är duktig på att sova på bussen. Igår spelade han hemma-match med sitt lag, förlust med 1-2, inte allra värst. Bembem spelade borta-match i Vilhelmina igår med vinst, 8-1 blev det visst. Nr 21 i Lsk fick till det med fyra mål varav Bembem fick stå för två assist. Härliga killar!

Vi fick inte se på någon av matcherna eller heja för vi drog iväg på ett härligt 50-års kalas där många vänner strålade samman. Så mycket gott det fanns där, ger mig inte in på någon uppräkning men jag kan säga att jag var mätt till långt in på kvällen. Det var som present till den ärtiga 50-åringen som min speedstickning var ämnad. Har fotat med U:s telefon men vi fixar inte att få över det till datorn av någon anledning. Men det var en sjal efter samma mönster som Fias julklapps-sjal, Aurora Borealis, Norrsken. Hade även tagit kort på Yllet i sin nya kofta och mössa som hon fått av en annan stickerska men det är lika illa med de korten, får inte över dem på datorn.

Melodikrysset struntade jag denna lördag, löste det förra helgen och tycker det blir lite för tråkigt då det blir för lätt. Låter skrytsamt men det är så att med tillgången till datorn går det att finna det mesta där på en gång och då blir det som ingen utmaning och stimulans. Tycker faktiskt de skulle kunna göra det lite svårare och inte ge så många ledtrådar som det bara är att googla på om man inte skulle veta vad de är ute efter.

Nu ska jag googla på recept och planera veckans matsedel medan vi längtar efter Gabbz.

// V

4 reaktioner på ”Söndagkväll

  1. Har ett bra recept på Taco fisk. Det låter inte så gott, men det är det faktiskt. Kan maila till dig, om jag får din mailadress🙂 Vi ska förresten ner till LSE på lördag en sväng, är ni hemma så kanske vi tittar förbi?

  2. Jättegärna. Taco är ju en krydda som faller barna väl i smaken. Mailen är veabjr02@student.umu.se
    På lördag är vi hemma till och från. Duvan cup och Isse och Gabbz är med så en del matcher försöker vi titta och heja på men jag tror säkert att vi är hemma nån sväng så vi hinner träffas.
    // v

Kommentera

