Skavsårsplåster tack!

Har världens skavsår på vänstra hasen. Gick emot Sköna bönan när hon slutat skolan idag och kände att det ”nötte” lite lätt baktill på vristen . Skorna jag använde var inte nya, har promenerat i dem förut men ändå var det något som tog och det blev som ett avlångt brännmärke. Gjorde inte särskilt ont och hann väl därför bli så pass stort som det är. Dock ytligt så det läker säkert snabbt.

Bembem har en hockeykompis här, nr 21, och de håller på att planera kvällens hockeyträning som de ska få ansvara för. Har lagat till champinjontorsk till middag och hoppas att det inte blir för stora protester.

Igår bakade jag ett morotsbröd för första gången och det blev saftigt och gott. Hittade receptet när sköna bönan gjorde mumsmums häromkvällen. Om jag orkar ska jag göra ett bak ikväll efter samma recept. Är även sugen på att baka semlor men det värsta med att baka egna är att då äter man så många fler än vad som är nödvändigt än om man ska handla dem på bageriet. Ska fundera ett tag till på saken.

I övrigt har jag börjat planera för helgen då vi blir rätt så många här relaterat till Duvan Cup. Trodde sönerna var hockeyfria, hur jag nu kunnat få för mig det, men icket. Det blir till att pussla en hel del för att få till det. Sköna bönan hade dessutom på sin hockeyträning i går tagit på sig att åka skrillor i pausen på A-lagets hemma-match på lördag, hållandes i en sponsor-skylt. Har aldrig sett det förut så det blir något nytt. Hon var överlycklig! ”Skönt” för mig att veta att på lördag behöver jag inte fundera på något annat än att sitta i isladan på en A-lagsmatch istället för att heja på ”vårat lag” i Duvan Cup. Tolka det som ni vill!

// V

Kommentera

