Da Capo

Hon har gjort det igen! Sköna bönan alltså, vunnit första pris för bästa utklädning vid maskerad-disco på Mysak. Hon kom hem torsdag eftermiddag och deklarerade att ”Jippi” i morgon kväll är det maskerad.

-Vad ska jag klä ut mig till?

 Gjorde ett överslag i huvudet och insåg att den där fjärilen vi för flera veckor sedan sett i ett sömnadsmagasin och jag tänkt att den skulle man kunna sy och ha på ”lager” för framtida tillfällen nu inte alls kunde hinnas göras med bara ett dygn tillgodo. Inte med all vilja i världen. Men sköna bönan kom på råd.

-Jag kan ta min gamla fleece-dress, (vilken tur att jag inte hunnit bära den till Röda Korset, har funnits planer på det), och så målar vi nåt i ansiktet!

 Sen skred hon till verket och tejpade dragsnören från ”blaeblades” som antenner. Fjärilsmålningen i ansiktet efterapade vi den som fanns i sömnadsmagasinet. Vingarna fanns på lager sedan något tidigare ängla-evenemang och ,”tadaa”, så ska man se ut när man beger sig på maskerad-disco i storstan.

Notera "antennerna"

I övrigt att säga om veckan som varit så har den gått hur fort som helst. Stick-café tisdagkväll, första efter juluppehållet, massor av inspiration av alla härliga ”stickerskor”. Onsdag jobbade jag kväll på världens bästa jobb, mysfika med U då jag kom hem. Han hade gjort upp eld i öppna spisen. Torsdag blev en heldag norröver, hälsade på släktingar samt ”gamla kollegor”, jätteskoj att träffa alla. Fredag var Yllet och jag på missionskyrkans barnsång, ingen sedvanlig lunch med U, han jobbade på annat håll. Skyndade hem och medans Yllet sov drack jag kaffe och klurade på ett nytt handarbete. Är jättesugen men ska försöka göra några andra klar först. Förresten, sockarna till Bembems kompis nr 21 är helt klara! Nu var jag väl duktig.

På spåret avnjöts förpassade till miniteven vi har i sovrummet. Killarna hade kompis här och de skulle chips-vräka sig i sofforna och se film, och det fick de göra, vi höll oss undan.

Nu närmast, hockeymatch på ladan, Gabbz ska visst spela forward fast jag tycker han är helt outstanding som back. Men vad vet jag!

”Fialus”, groddarna blev jättebra, har ätit av dem hela veckan. Ska prova göra egna.

// V

2 reaktioner på ”Da Capo

Kommentera

