Alla hjärtans helg

Hur det bara rusar iväg! Nu är det ”mitt upp i helgen” igen och med det hockey så klart. Gabbz har dragit iväg ner till Umstan för serie-spel och för Bembem är det Alla Hjärtans-cup som gäller här på hemmaplan. U agerar lagvärd för ett av lagen och jag har tre pass som sjukvårdare. Däremellan handlar det om att heja så mycket som möjligt och ett tu tre kasta sig hemåt för att laga lunch eller middag till övriga gänget. Ikväll stod ”Raspeballer” med stekt fläsk och lingonsylt på menyn. I morgon blir det Tjälknöl, har lagat till den och tjuvsmakade under förmiddagen, jättegod och saftig fick jag den faktiskt denna gång. Brukar vara som ett lotteri det där.

På tal om lotteri, Sköna Bönan köpte en lott för fem kronor på is-ladan under förmiddagen och vann en stor Toblerone. Vilket flyt och tur för mig så jag får något gott till kaffet. Hon har offrat två ”alptoppar” på mig så att jag ska kunna njuta. Nu ropar Snygg-A att Yllet har gjort i byxorna och då brukar hon stå lågt i kurs. Dags att göra en insats.

// V

Blev matchens lirare i andra matchen LSK spelade.

Kommentera

