Hösten är här

Här har det inte skrivits något på evigheter. Lever ett mycket ”intensivt” liv just nu där bloggande och framför allt handarbete bara  finns där lite i skymundan. Hoppas nu när mörka hösten är här att det kanske blir lite ändring på det. Fast jag lovar inget! ” Hockeyn” har ju dragit igång med allt vad det innebär.

Lite handarbetande har det ändå blivit under sommaren. Om jag tar tag i mig själv och försöker föreviga projekten med hjälp av digitalkamera så kan det hända att de visas upp här. Det jobbigaste tycker jag är att överföra bilderna från kameran till datorn. Som att montera ihop en stickning ungefär, sitter långt ”in i ven”.

Älgjakt är det som gäller i helgen för herrarna i huset. Är lite avis för att de får vara ute i skogen. Vi har vid ett par tillfällen varit iväg och plockat kantareller och jag njuter verkligen av fjäll och skogsluft. Hoppas vi hinner iväg en sväng till innan snön är här.

Småbrudarna har varit ute på lekparken en bra stund så nu kan det vara på plats med lite lunch för deras del. Ska bara sticka några varv på en ”nypåbörjad” kofta i garnet ”Alpacka”, mjukt och härligt är det.

I eftermiddag är det jobbet som gäller. På grund av rådande omständigheter som går under naturlagarna så blir det nionde dagen i rad jag går dit.

Känner mig faktiskt grymt laddad!

Adrenalinpåslag?

// V

Kommentera

