Bedårande…

…är ett uttryck som kanske inte används så ofta men det är vad man minst sagt kan säga om dagens oktoberväder. Det känns ute som om det vore en vårdag i mars. Har gått en långpromenad med Yllet och väntar bara att Rarre ska komma hem så vi kan dricka kaffe.

För övrigt så stickar jag vidare på min senaste påbörjade stickning och tycker fortfarande att det är inspirerande och skoj. Har fått för mig att den ska vara klar till kommande vecka så att jag kan använda den när jag åker iväg på kurs men det är nog inte särkilt troligt att det är möjligt. Jobbar nämligen långhelg i helgen så det lär inte finnas mycket ledig tid över till stickning. Men idag stickas det mellan varven som jag springer ned till tvättmaskinen och byter tvätt. Skönt att få undan lite sådant.

Eftermiddagen går i ”matsedelsplaneringens” tecken. Har fyndat lite roliga och äldre kokböcker på Second Hand som jag gärna inspireras av för tillfället. (Detta med kokböcker har blivit en ny ”noja” sedan bok-fynden i somras nere i Ö-vik).

Skön bild på Yllet där hon somnat bakom sina solglasögon. Lapptäcket hon har över knäna är sytt i blockhusteknik med tyger från Kalikå.

Nu hör jag Rarre i trappan.

Kaffevattnet kokar.

// V

Kommentera

