Takdropp

Har varit några intensiva ”hockeymånader” för familjen här efter jul. Nu är det i alla fall avslutat med isträning och matcher för all tre ungar och i kväll drar barmarksträningen igång. Det brukar bli lite mer ”luft” i schemat när väl Isladan stängs. Kommer dock onekligen att sakna ”hockeyluften”.

Idag är det hemmadag med Yllet, hon har just somnat och jag passar på med lite ”data-tid”. Har pratat med Isseman på Skype och hört att de piggnat till från vinterkräksjukan. Han och lilla familjen har blivit Umeåbor sedan årsskiftet.

Trodde jag skulle få ned väninnan från norr för lite lunch på stan idag men det var ingen planerad Lyckseledag för deras del. Får bli en annan gång.

Har plockat fram symaskinen och kommit in i ett riktigt ”sy-il” eller vad man kan kalla det. Tycker om att fynda tyger på second Hand och för all del, jag har lite tyger på lager själv också. Har just färdigställt en smårutig blus, som jag själv ska ha,  i ett tyg som ”legat till sig” några år.  På stickningsfronten stickas det i regnbågsgarn från Kalikå, byxa och klänning i härliga färger till Yllet.

”Gubbskrutt” har begett sig iväg till Stockholm för utbildning i två dagar, är faktiskt en hel deljätte-avis på honom för det. Han ville dock påskina att det var mycket ansträngande och jobbigt med denna resa just nu och att han helst velat slippa men tänk för att det tror jag vad jag vill om!

Nu vaknar Yllet hör jag, dags att promenera ut i det härliga vädret.

Tror vi ska ta vägen förbi Second Hand som har öppet idag.

//V

                                                                       Bem-bem på is.

Kommentera

