Uppdatering!

Ånej! Har inte lagt bloggandet på hyllan alls! Det har bara varit så svårt att få tiden  att räcka till för att blogga om allt roligt som händer.

Just nu har i alla fall semestern påbörjats, skönt och välbehövligt. Vi har dragit iväg ned till Ö-vik och Fjällräven Center för hockeyläger nr två i ordningen.  Det första lägret avklarades för tre veckor sedan och det var Furudal i sköna Dalarna som stod för den upplevelsen. Genomgående för dessa två hockeyveckorna är att jag kämpar med samma stickning alltigenom. Swallowtail Lace Shawl, vacker blir den, går inte säga annat men det är till att hålla tungan rätt i munnen hela tiden för att det ska bli rätt. Och rätt vill jag absolut att det ska bli eftersom jag tänker ge bort den till en häftig och allt igenom osjälvisk kvinna som dessutom passar utmärkt i den lila färg som garnet har. Kvaliten på garnet är Kashmirull, mjukaste mjukt och härlig lyster.

Jag hade med mig sjal-stickningen en av alla de dagar vi besökte lappis. Satt utanför tältet och stickade i det  sköna sommarvädret och fick flera possitiva kommentarer om sjalstickningen samt att två stycken ville ha mönstret som jag då ordnade. Alltid roligt att få ”handarbetskommentarer”.

Nu känns det som att det lutar åt sängen Solandet tar ut sin rätt. Skönt med en is-lada i närheten som det går att svalka sig i.

I morgon är första is-passet kl 10.00.

Skönt med sovmorgon.

// V

2 reaktioner på ”Uppdatering!

    • Ja det har suttit långt inne med skrivandet men nu under semestern kan jag väl skärpa mig. Jag klurar på vilket garn jag kan använda för att virka västen, är sugen på den men jag MÅSTE göra sjalen klar först.

Kommentera

