Härliga sommar!

Långpromenad med Isse, Edwin och Yllet i det härliga och varma sommarvädret. Vi ”brejkade” med en lunch ute på stan, kycklingsallad för min del smakade jättegott i sommarvärmen.

Har stickat ”Swallow-tail Lace Shawl” klar, den blev riktigt bra och lagom i storlek. Har tagit itu med ett UFO som legat till sig ett bra tag, även det en sjal, ”Aurora Borealis”. Har hunnit ungefär halvvägs och tänker ha den klar i veckan, ABSOLUT!

Oj! Glömde att jag mellan dessa två sjal-projekt var tvungen att påbörja en stickning jag grunnat på länge. En pippi-tröja i tvåtrådigt ullgarn till Yllet. Garnet har jag fyndat på Second Hand och kostar ”inalles” 25 kronor. Det kallar jag för fynd och det känns gott ända ut i tårna.

"Knobbo" och Yllefaster leker på balkongen i härlig sommarvärme

 Ska strax försöka sova en stund, har tre nattpass kvar på världens bästa jobb innan det vankas ytterligare två veckors semester.

På lördag!

// V

Kommentera

