Betsele tur och retur

Efter vårt morgonkaffe i lugn och ro lyckades jag lura iväg mannen i mitt liv på en välbehövlig cykeltur efter gårdagens frosseri. Tänk för att den som påstår att ostkrokar och choklad inte skulle passa ihop har helt fel!

För det är precis vad det gör!

Framme i Betsele ”pausade” vi med fika hos svägerskan samt välbehövlig uppdatering av livet och dess vedermödor.

Nu åter till stan har jag ”äntrat” soffan för att lägga maska till maska i ”Aurora Borealis”, mindre än hälften kvar.

Yllet sover eftermiddagslur i Gabbz-sängen, måste nog väckas snart om det ska bli kväll här någon gång.

Kom häromdagen på en smart utmaning till mig själv. Vad sägs om två UFO:n klar innan jag får börja ett nytt? Belöningen jag får om jag klarar denna personliga utmaning året ut har jag inte kommit på än. Klurar på det och det måste absolutvara något i hästväg eftersom det kommer att kräva en hel del självbehärskning av mig och sånt har jag aldrig varit bra på.

I morgon drar vi iväg med husvagn och de hemmaboende kidsen för abborrfiske, har tänkt säkra vinterförrådet med fisk. Vidare sen till Tärnafjällen för det lyxiga nöjet att plocka kantareller. Tycker att regnväder är ett perfekt status för det göromålet.

Hoppas det håller i sig.

// V

Morgonfika på säng

Kommentera

