Pärleporten har hakat upp sig…

…hade en vän till U skrivit på facebook som kommentar till rådande blötväder. Det här med det planerade fiskeriet och svampplockningen håller på att gå om intet. Övriga familjen råkar inte ha samma övertygelse som jag att regnet inte alls har någon betydelse. Så synd! Så här går vi och väntar och väntar och väntar. Att det ska bli uppehåll åtmindstone, så att vi tar oss torrskodda ut till bilen.

Resultatet av allt väntande blev att jag tog tag i lite ” sölgöra” och kokade pölsa på älgkött och en fläsklägg. Kände mig som ”sprungen ur” Torgny Lindgrens bok där jag flottig och varm rörde runt i korngryn och malet kött. Det doftade gott, och tro mig, smakade ännu bättre. Inget går upp emot hemlagad pölsa.

Nu har kvällen lägrat sig, Yllet sover och övriga barn är på väg i säng. Ska strax göra likadant i sällskap av en hundraåring som slank ut genom fönstret.

Tror att i morgon skiner solen…

// V

En reaktion på ”Pärleporten har hakat upp sig…

Kommentera

