Advent

Första söndagen i advent! Har lyckats hänga upp julstjärnor (läs Umberto) och ställa framadventsljusstakar så att den rätta känslan infunnit sig. Saknar dock saffransbröd som jag inte hunnit med att baka samt pepparkakor. Den där särskilda advents-sorten av pepparkakor, skurna med mandel i. Till veckan får det bli.

Har jobbarhelg i helgen och ska strax bege mig ”bortöver”. Det är så mysigt med att jobba helg på mitt jobb med alla härliga ”Quinns” som berikar denna arbetsplats. Att det nu är advent gör ju inte saken sämre.

För exakt 25 år sedan föddes Isseman i adventstid. Grattis! Ungefär liknande väder som nu var det då. Ingen snö och milt ute. De första snöflingorna började singla ner samma dag vi lämnade BB och till jul hade snön lagt. Finns således hopp för en snörik jul i år om någon nu önskar det.

 

 

Handarbetandet har verkligen legat på sparlåga. All ledig tid har ägnats åt att packa kartonger för att sedan packa upp igen i ett annat boende ca 500 meter från det tidigare boendet.

Vi har nämligen flyttat till ett hus och jag hoppas det inte är för ”oklädsamt”  att jag säger det men nu gör jag det i alla fall:

– Lyckseles finaste!

// V

 

2 reaktioner på ”Advent

Kommentera

