Carpe Diem

 39 grader kallt ute, har ändå trotsat vädret för mitt favoritgöra lördagar:

– Second Hand!

Blev dock inga fynd gjorda, kände mig lite snål. Jo förresten, fast fynd och fynd, en liten aftonväska som jag ska ha i kväll till den ”lilla svarta” när jag och mannen i mitt liv ska gå på Idrottsgalan som går av stapeln på hotellet. Hoppas på god mat gör jag ju förstås.

Dagens utmaning inför kvällens evenemang blir att komma på hur jag ska pudra näsan lagomt så att det inte syns hur förkylningsröd den är. (I-landsproblem?)

 I övrigt så kanske jag ska ”fånga dagen” och nyttja det den bjuder på genom att passa på att avfrosta frysen? Ingen dum ide.

 

Yllet och Snygg-A har alldeles precis bakat chokladbollar och av antalet att döma har de nog gjort dubbel sats. Tror jag måste offra mig så att inte tjejerna blir illamående.

Vore inte ”schysst”  att låta det ske.

 Man är väl en god mor!

// V

Kommentera

