Fläsksöndag, Bullemåndag, Fettisdag,

… i morgon Askonsdag och med det så börjar fastan. ”Hujedamig!, ska nog äta en semla till innan kvällen är förbi. Finns en kvar på brickan och den får lov att bli min för husfridens skull. Jag menar att det blir inget bra med syskonkärleken om barnen ska försöka dela på den. Bruna bönorna och fläsket ska bara få sjunka undan lite först, känns som att jag håller på somna.

I går drog stegräknartävlingen vi har på jobbet igång igen efter ett uppehåll sedan vi summerat de två månaderna vi ”stegade” före jul. Många tusen mil hade vi ”gått ihop” tillsammans. I lördags hade ”förlorarlaget” bjudit till fest med en massa god mat. Rostbiff, potatisgratäng, god sallad och till efterrätt två olika sorters chokladkladdkakor, vit och mörk. Grädde och exotisk fruktsallad serverades till ”kladdisarna”. Allt var så extremt gott som det verkligen låter och jag tackar än en gång allra ödmjukast, (jag hörde till vinnarlaget). Ska verkligen lägga manken till med mina steg för att få göra samma mat- och smakupplevelse igen!

Tänker nu hoppa upp ur fåtöljen och göra en slutspurt på den sortering jag gör av avlagda kläder och annat som vi inte använder längre. Röda Korset ska få kartongerna hade jag tänkt, skönt när saker kommer till användning igen och inte bara slängs.

Nä, lite sortering nu och sedan belöning med en Semla!

// V

Kommentera

