I andra tankar….

…promenerade jag hem i morse efter nattjobb. Istället för att hålla rakt fram hela Arvid Franklins väg gick jag som sagt i andra tankar och svängde  av gammal vana höger och sedan därefter direkt vänster ut på Villarydsvägen. Gjorde en nostalgitripp i tanken när jag upptänkte att jag gått min gamla färdväg till och från arbetet och nu stod utanför den lägenhet som vi flyttade till när vi bestämde oss för att bli stadsbor. Här bodde vi ju när Yllebarnet föddes! En mysig lägenhet som var så lämplig för oss och lätt att trivas i.

Skönt att idag kunna säga att det är bland det bästa vi gjort det här med att flytta hit.

Sedan några månader har vi lämnat lägenheten på Villarydsvägen till förmån för en annan ”lya”. Den passar oss rätt så bra den också faktiskt och det är lika lätt att trivas här som i det förra boendet.  Kan jag nog säga utan att överdriva.

Jag ska hålla hela hela Arvid Franklinsvägen rakt fram för att ta mig hem efter ”nattsudd” istället för att vika höger ”mitt på”. Misstaget i morse gjorde dock att jag fick beskåda strålande sol som gått upp ovanför Korpberget. Kan nog bli en fin långfredag.

Ska ”knyta mig” en stund innan väckning av hemmavarande  barn och barnbarn för idag vill jag ut  i det fria och ”idka” friluftsliv.

Grillad korv och kläm-mackor över öppen eld känns helt rätt denna strålande dag.

Kan egentligen aldrig bli fel!

Glad Påsk Alla!

// V

Kommentera

