Första riktiga vårdagen…

…idag! Klädde mig på tok för mycket när jag kallades ut på stan för att bistå Snygg-A. Vilken skön värme som slog emot mig när jag klev ut på bron.
En långpromenad senare och inhandlandet av lite lämplig litteratur…

20130414-133346.jpg

…har jag hemmavid på altanen intagit denna ställning i hängmattan.

20130414-133538.jpg

Känns som det kan bli en bra sommar med ledigt från 15 juni t o m sista augusti. Visst låter det lite drygt och påkostat! Tänker njuta av Yllebarnet och några fler.

I em är det beredskap som gäller och därför kunde jag inte haka på Sköna bönan och hennes gäng som Ubbe skjutsat till Åsele för fotbollscup. Yllebarnet fick även bli med ifall jag måste in och jobba. Är manfall här hemma på övriga familjemedlemmar som vanligtvis kan se efter henne i händelse av jobb för mig.

Något måste jag också säga om det rådande skidföret…

Kaput!
Finito!
Adjö!
Snyft!

Har ställt undan skidorna.

Blir till att träna för Vasaloppet på annat sätt.

Hujedamej!

// V

Kommentera

