Doften….

20130616-153525.jpg

…av omklädningsrum. Hur står de ut?
Ubbe har begett sig in hit för att konversera med sonen och jag undrar stilla om han kommer levandes ut. ”Grande Astma-anfall”?

I alla fall, nu har ”Älskebem” fått nya ”griller”, därav var det nödd och tvunget då hans lilltår efter första is-passet inte såg särskilt bekväma ut.
Dock en stilla undran bara från mig?
Priset på skridskor, kan aldrig sluta förundras, även om vi nu varit med i hockey-svängen ganska många år. Jag menar mina referenser är loppis och Second Hand.
– Kan de vara värda så mycket?
Det tarvar hårt på en barnmorskelön och ändå var de rabatterade.
Skönt att få klaga lite. Men helt klart är att bästaste Bembem i alla fall är värt det!
Nu ska ”Hockeymorsan” in i Is-ladan och titta på nästa is-pass. Sugen på klämmacka och kaffe och det kan jag vara värd.
Håller tummarna hårt att sonens klubba (som har ett djupt jack) ska hålla hela veckan. För med priset på klubbor finns, liksom med skridskor, mycket övrigt att önska.

// V

Kommentera

